Over 1 million kroner investert i nye norske selskaper med live crowdfunding

Denne uken er det Oslo Innovation Week på Forskningsparken. Unacast deltar og pitcher til hundrevis av investorer fra scenen på Norwegian Investment Forum på tirsdag. Vi vil holde dere godt oppdatert gjennom uken og vi har mye å fortelle.

På åpningsdagen for Oslo Innovation Week ble publikum introdusert for en helt ny måte å investere i morgendagens selskaper. Under mottoet «Invest in the future», inviterte MashUP sammen med FundedByMy publikum til å delta i det nye fenomenet «live crowdfunding». Live crowdfunding betyr ganske enkelt at publikum kan investere mindre beløp i de selskapene de finner mest spennende, via sin egen mobiltelefon.

Dette var andre gang et slik eksperiment ble foretatt i Norge, hvor det første var i Trondheim tidligere i år.

MashUP er en innovasjonshub for nye selskaper i krysningsfeltet mellom teknologi og musikk, og i løpet av åpningsdagen fikk vi se pitcher fra Vidflow, Bandify og Museai. Juryen fikk deretter komme med sine innspill og ikke minst, for å fortelle hvilket selskap de ville investere sine 20.000 i. Juryen valgte Vidflow, men publikum ville annerledes. Over 300.000 ble samlet inn og det var det helt ferske selskapet Bandify som fikk de største investeringene. Kampanjen vil fortsette i 30 dager til, så disse summene vil bare øke i den nærmeste tiden.

På kun to slike eventer er det altså investert over 1 million kroner i nye norske selskaper, og summene øker for hver dag som går.

Gå inn på https://www.fundedbyme.com/ for å investere i morgendagens selskaper du også.

/Kjartan

Kommentarer